יום שבת, 31 במרץ 2012

עונה 5, פרק 2: למרות הכל



"You're all so cynical. You don’t smile, you smirk"

החלק השני של פרק "נשיקה קטנה", מגיע מיד אחרי החלק הראשון ומזכיר לנו, שלמרות כל ההצגה היפה, מהפכות לא מתרחשות ברגע אחד. יוצא מהכלל הוא רוג'ר, שמתנהג הפוך – החיים שלו השתנו מאוד, ולרעה, אבל הוא עדיין מנסה לשדר עסקים כרגיל.

שבוע חדש מתחיל, וליין מוצא במונית ארנק של נוסע קודם. הוא לא בוטח בנהג, כנראה בגלל העובדה שהוא שחור, ומבטיח לדאוג להחזרת הארנק לבעליו בעצמו, משאיר לנהג כרטיס ביקור ואת העודף. חוץ מלהגיד "אני יותר טוב ממך" הוא ממש עשה הכל.

לאחר מכן, כשהוא כבר במשרד (ולאחר ריכול קצר על המסיבה, עם פיט) ליין מדבר עם אשתו בטלפון, ותוך כדי שיחה מחטט בארנק שמצא, ומוצא בו תמונה של בחורה יפה בשם דלורס. ברגע זה הוא מאבד את הריכוז, שניתן אך ורק לבחורה הצעירה בתמונה. הוא אמנם עשה מאמץ כדי להחזיר אותה אליו, אבל כנראה שהזקנה מעבר לקו לא באמת מעניינת אותו.

ג'ואן מגיעה הביתה ומוצאת את בנה בזרועותיו של אפולו, השרברב הלא מצוחצח, בלשון המעטה. היא חושדת שאמה רוצה להתחיל עם אפולו, למרות שהוא נשוי ואב לילדים. "אני רק דואגת שהדירה תקבל את תשומת הלב שלו", גייל מתגוננת. אבל ג'ואן מבהירה לה שהיא האחרונה שסובלת מחוסר יכולת למשוך תשומת לב. גייל לא מתרגשת ועוקצת אותה על כך שהיא כבר לא אטרקטיבית כמו שהייתה, וכדי לנפץ סופית את הבטחון העצמי שלה, היא מראה לה את המודעה שפרסמו מעסיקיה בעיתון. הם רוצים להחליף אותך, היא טוענת. ג'ואן נסערת וטורקת אחריה את דלת חדר השינה.

דון ומייגן מגיעים למשרד יחד, נראה שהיא כועסת עליו והוא לא ממש יודע איך להגיב לזה. נכון, עד עכשיו הוא היה שמח בצורה לא אופיינית, אבל מהר מאוד חזר להיות דון הזועף שאנחנו מכירים, ברגע שמשהו לא התרחש לשביעות רצונו. מי שמאוד שמח לראות אותו, זה רוג'ר, במחווה משעשעת למייגן. דון, עצבני גם ככה, לא מתלהב מהרעיון ונוזף בו, "אנחנו לא צוחקים פה על הנשים אחד של השני". זה לא מפריע לרוג'ר לצחוק על אשתו בעצמו, "ג'יין שאלה אותי מי זה מוסוליני". 


אם היית שומעת את החיקוי של רוג'ר, לא היית צוחקת ככה. מייגן (צילום מתוך האתר הרשמי)

בפגישת השותפים שפיט מכנס, כולם נדחקים למשרד הפצפון שלו, שמסתבר שהוא גם נושא הדיון. פיט טוען שהוא לא יכול להביא לקוחות חשובים למקום כל כך עלוב ומבקש להתחלף עם רוג'ר. כמובן שרוג'ר לא מוכן בכלל לשמוע על הרעיון, וממהר למצוא פתרון לפני שמישהו יעלה את הנושא שוב. אחרי הכל, זה רק הגיוני שזה שבאמת עובד ומביא לקוחות, גם יקבל משרד שראוי לארח בו אנשים. לישון אפשר גם במשרד קטן. רוג'ר עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, ומשחד את הארי כדי שיעבור למשרד של פיט, ומבחינתו בזה נגמר העניין. הוא מסרב להכיר בעובדה שהמשרד הוא רק סימפטום לבעיה הרבה יותר גדולה שיש לו.

הארי מרכל במטבח על מייגן והופעתה הסקסית במסיבה, כולל חיקוי מפורט. לצערו, מייגן נמצאת מאחוריו ושומעת הכל. מה שגורם לו כמובן להכנס להיסטריה מיידית ולפחד מדון, עד שהוא חושש שרוג'ר עומד לפטר אותו, כשהוא בא לבקש ממנו להתחלף במשרדים עם פיט.

ליין מדבר עם דלורס בטלפון, כביכול כדי לתאם את החזרת הארנק שמצא, אבל בעצם מפלרטט איתה בלי בושה והיא משתפת פעולה. מאוחר יותר, הוא מאוכזב כשבעל הארנק מגיע בעצמו לקחת את האבדה, אבל שומר את התמונה אצלו במשרד.

ג'ואן מחליטה שלא לקחת סיכונים ולבוא לראות בעצמה מה קורה במשרד. היא זונחת את בגדי הבית הנוחים, חוזרת להופעה המוכרת שלה ולוקחת את קווין התינוק לטיול. כבר בכניסה היא מודאגת מכך שהמזכירה החדשה לא מכירה אותה, ויותר מזה, היא מגלה שהעבודה שלה מתחלקת עכשיו בין שתי בנות. כשהיא נכנסת פנימה, כולם שמחים לראות אותה וכמובן שגם התינוק הוא אטרקציה. רוג'ר כמעט גורם לה להתקף לב כשהוא מכריז "There's my baby" אבל כמובן שהוא מתכוון אליה ולא אל קווין הקטן, שכל המזכירות מבקשות להחזיק, מלבד פגי. אבל איכשהו, אחרי שג'ואן נכנסת לדבר עם ליין וכולן מתפזרות, דווקא היא נשארת איתו בידיה. מבועתת לחלוטין. כשפיט רואה אותה עם התינוק בעגלה, מיד נוצרת אווירה מתוחה, ובלי להגיד מילה, המחשבה הראשונה שעולה היא התינוק המשותף שלהם. פגי לא מסוגלת בכלל לשאת את הסיטואציה ומבקשת מפיט להחזיר את העגלה והתינוק לג'ואן. 




משפחה מאושרת. רוג'ר, ג'ואן וקווין (צילום מתוך האתר הרשמי)


מייגן מתעמתת עם פגי לגבי מה שאמרה במסיבה על כך שהיא היחידה שעובדת – כמובן שהכעס שלה על פגי הוא רק חלק קטן מהרגשות שמציפים אותה, אחרי התגובה של דון והחיקוי המעליב של הארי, והיא מוציאה את הכל על האדם היחיד שהיא כנראה לא מפחדת ממנו. מה הבעיה שלכם? היא שואלת, כשפגי לא ממהרת להתנצל על דבריה, אתם כל כך ציניים, ומי בכלל לא רוצה שיעשו לו מסיבת הפתעה? מייגן אומרת את מה שהסדרה מראה כל הזמן – עד כמה שכולם יכולים להעמיד פנים שהם שמחים, בסופו של דבר מדובר בחבורת אנשים שמנסים כל הזמן לחבל באושר של עצמם. פגי נבהלת קלות מהגילוי שדון לא אהב את המסיבה שלו, וממהרת להתנצל בפניה, אבל מייגן הולכת הביתה בטענה שהיא לא מרגישה טוב. פגי מאבדת באחת את הבטחון העצמי שחשבנו שיש לה, והולכת – כרגיל – אל דון, לבקש סליחה ולדווח על מה שקרה עם אשתו. היא לא באמת עצמאית כמו שהיה נראה ועדיין צריכה את האישור וההתערבות של דון.

ליין מעדכן את ג'ואן בכל מה שמתרחש בחברה בהיעדרה. היא נשברת ושואלת אותו אם הם מתכוונים לפטר אותה, והוא מספר לה שהחברה בקושי מתנהלת בלעדיה. היא בוכה (ככה זה מאז הלידה, בכל זאת, הורמונים) ומרגישה הקלה עצומה על כך שבכל זאת, אין לה תחליף. היא מתוודה בפניו על כך שלמרות התינוק ואמה שעוזרת לה, היא רק רוצה לחזור למשרד, שהיא לא מרגישה בבית בשום מקום אחר, וכנראה מרגישה אשמה על כך. אבל ליין מבין אותה. לא מפתיע לגלות, שלמרות שג'ואן חלמה על בית ומשפחה זמן רב, ושנראה היה בחלק הראשון שהיא מתמסרת לתפקיד החדש, בסופו של דבר היא לא ממש הטיפוס האמהי, ומעדיפה להגשים את עצמה דווקא בעבודה. ליין מנסה להרגיע אותה ומספר לה על המופע הקטן של מייגן במסיבה. ומה עם דון, היא שואלת? "ראיתי את נשמתו עוזבת את הגוף שלו", ליין מתפייט. כולם ידעו מה תהיה התגובה שלו, מלבד אשתו, מסתבר.

גם מייגן כנראה מבינה שלא תצליח להוציא מדון התנצלות, ולכן נוקטת בשיטה היחידה שברור שתעבוד, ומפתה אותו, כשהיא "מנקה" את הבית בתחתונים ואוסרת עליו להתקרב אליה. כמובן שהוא לא מציית וכמעט כופה את עצמו עליה. אבל למרות שנראה כאילו היא נכנעה לו, דווקא דון הוא זה שנכנע לתרגיל הקטן שלה, ואחרי שהם שוכבים על השטיח בסלון, הוא סוף סוף נרגע והיא מצליחה להוציא ממנו את האמת. לא רציתי את המסיבה כי לא רציתי שכולם יהיו אצלנו בבית, הוא מסביר. היא אומרת שנראה לה שהאנשים בעבודה לא אוהבים אותה (ולמה שיאהבו, אחרי שהיא קיבלה קידום רק בגלל שהתחתנה עם הבוס, ופרצה את גבולות המוסריות המתחסדים שלהם, למרות שכולם נהנו מאוד מהשיר שלה, והכי גרוע - היא "העזה" להיות שמחה במקום שמוצף ציניות ומרמור תמידיים). דון מסביר לה שלא אכפת לו מהעבודה ולא מאף אחד, אלא רק ממנה. למחרת בבוקר, הם מגיעים יחד לעבודה ונראה שהכל חזר למקומו בשלום. הכל, חוץ מהעובדה שמייגן התפכחה והבינה באיזו סביבה היא עובדת עכשיו. אף אחד לא באמת נחמד או אכפת לו ממנה. לכולם יש אינטרסים. ההצגה תמה.

פיט "מעניש" את רוג'ר על שלא נתן לו את המשרד והעז להגיע לפגישה שלו עם מוהוק, וקבע פגישה פיקטיבית עם קוקה קולה בשש בבוקר. רוג'ר נפל ברשת והתעורר מוקדם במיוחד רק כדי לגלות שפיט חכם ממנו. הוא מספיק להגיע למשרד כדי לראות, יחד עם שאר השותפים, את הלובי מלא באנשים שחורים, שראו את המודעה ומבקשים עבודה במשרד ה"שוויוני" שלהם. ליין, דווקא הוא, שהתנשא בתחילת הפרק על הנהג השחור, נאלץ לצאת החוצה ולסנן מועמדים. כנראה שבכל זאת יש שינויים שכבר אי אפשר להתנגד אליהם.



נקודות למחשבה:

- אחרי שבגדו בו בסוף העונה שעברה, רוג'ר נטש את לאקי סטרייק ועבר לעשן קאמל.

- סקרלט אומרת לג'ואן על קווין "הוא כל כך דומה לך". היא מזכירה לה בעצם שיש לה מזל שהוא לא דומה לאבא שלו. 

- בשני החלקים, יש דמות מרכזית שנעדרת לחלוטין: בטי. כנראה ששום דבר אצלה לא השתנה, וזה לא מפתיע.



אין עתידות, יש שאלות:

- דון סוף סוף נמצא במערכת יחסים שבה הוא גילה לבת זוגו מי הוא באמת, ואפילו נראה שטוב לו. יכול להיות שהוא סוף סוף ייפטר מהצורך הכפייתי שלו לבגוד?

- עד מתי רוג'ר יוכל להמשיך להעמיד פנים שהכל בסדר, כשאין לו שום עבודה והוא די שונא את אשתו? 


והפרומו

2 תגובות:

  1. כמה דברים על שני הפרקים הראשונים, אבל לפני כן: אני כל כך שמח שכבר הגעתי לעונה 5 ולו רק לקרוא את הסיכום הנפלא שלך לפרק. זה היה חסר לי מאצע העונה השלישית...

    בסוף העונה האחרונה ברט קופר עזב בסערה בסצינה של "תביאי לי את הנעליים שלי", זה היה נראה שהוא עוזב לתמיד אבל בעונה הזו הנה הוא חוזר. בפרק הראשון זה נראה שהשותפים מתעלמים ממנו לגמרי וחשבתי שהוא כבר סנילי לחלוטין, אבל אז מתברר שממש לא והוא אפילו מתעמת עם הצעירים (שיכולים להיות נכדים שלו) סביב מלחמת ויטנאם.
    חמוד היה לראות את דון מתנהג כמו החרמן שהוא תמיד, אבל בצורה גלויה, ועוד יותר מושכל היה כשהוא אמר למייגן מה שמו האמיתי ופתר מעצמו את הבעיה.
    רוג'ר נראה בדרך לגירושין הבלתי נמנעים, ובאופן כללי הוא הפך להיות כמו קופר - האיש שאף אחד לא יודע מה הוא בדיוק עושה וכבר רוצים לקחת לו את המשרד...
    את דון עצמו לא ראינו עושה שום דבר חשוב, הוא אפילו לא טרח להציל את המצגת של פגי, ומה שלא ברור הוא למה המשרד בכזה חנק כלכלי על אף שהם השיגו עוד תקציבים חדשים וללא ספק שרדו את יום האתמול.
    גם הארי שכבר היה נראה מחורפן בסוף העונה הקודמת, מוסיף להחליק על הבננה (הוא רזה? מה טיב היחסים שלו עם ג'ניפר?) ופיט - ובכן אחרי כל ההתקדמות שלו בעונה הקודמת, כעת הוא הופך להיות חתיכת מרמור נוראית. ובכלל ברגע הראשון שהוא נכנס הביתה, חשבתי שהוא קנה מדון את הבית שלו עצמו...

    כמו תמיד יש סצינות שצריך לראות יותר מפעם אחת כדי להבין, כמו מה למשל אמור להביע הפסל שיאנג&רוביקום שלחו לסטרלינג קופר, ולמה קופר היה כל כך מוטרד מזה שהכושים (וסליחה על אי הפוליטקל-קורקט) ראו אותו.
    ובנוגע לליין (כמה שהיאנקים הרסו אותו...) הוא נותן לאשתו את השטר שפולטי (הוא מאפיונר איטלקי?) נתן לו או שאותו הוא דווקא שומר?

    ועוד משהו חשוב, העונה הזו התקדמה רק שנה מאז שזו הקודמת נגמרה - כלומר ההיא נגמרה ב4/7/1965, וזו הנוכחית התחילה בב30/6/1966?

    השבמחק
  2. מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם המשפחה שלי כי הכל התחיל כבדיחה עבור אנשים מסוימים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי שאני נשוי כבר שש שנים לאף ילד חוץ מהרופא אמר שיש לי ספירת זרע נמוכה אז אשתי מבקשת להתגרש, היא הייתה חולה ועייפה בהיותי איתי ניסיתי כמיטב יכולתי אבל שום דבר לא חשבתי שלא אראה אותה שוב עד שפגשתי חבר ותיק שלי שסיפר לי על קוסם בשם ד"ר אלאבה, היא נתנה לי את כתובת המייל שלו ומספר הטלפון הנייד שלו. יצרתי איתו קשר והוא הבטיח לי שאשתי תחזור אליי תוך שלושה ימים אם רק אהיה מוכן לשלם את המיסים שאשתף איתם פעולה ליום אחד בלבד והוא הכין לי כישוף אהבה ותרופה אחרונה והוא אמר לי ש . אשתי תחזור. בבוקר שמח מאוד, אשתי באה בוכה והתנצלה ואמרה שזה מעשה השדים, אז עדיין נדהמתי מהנס הזה, לא יכולתי לדמיין את זה, אבל ברגע שסיימתי לכתוב, חודשיים לאחר מכן אשתי נכנסה להריון זה היה כמו נס אז אל תתביישי כי הוא עשה את זה בשבילי ואני מאמינה שהוא יכול לעשות את זה גם בשבילך. אם אתה צריך את עזרתו, אתה יכול ליצור קשר עם המייל שלו: dralaba3000@gmail.com, WhatsApp / viber עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744 ד"ר אלאבה מטפל גם ב: פוריות, HIV / איידס, הרפס 1/2 , סרטן אם את רוצה להיכנס להריון

    השבמחק